
Inköpsassistent /inköpskoordinator
SJR
Publiceringsdatum: 2025-02-20
Tjänstgöringsort: Helsingborg
Är du redo att ta nästa steg i din karriär?
Om tjänsten
Som Inköpsadministratör hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra inköpsprocesser fungerar effektivt. Du kommer att arbeta nära inköpare, leverantörer och andra interna avdelningar för att upprätthålla en smidig och välfungerande inköpskedja.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Administrera och hantera inköpsorder samt uppdatera system med relevant information.
- Följa upp leveranser och leveranstider samt säkerställa att varor tas emot enligt avtal.
- Kommunicera med leverantörer gällande priser, orderbekräftelser och eventuella reklamationer.
- Genomföra enklare marknads- och leverantörsanalyser.
- Stötta inköpare i förhandlingar och upphandlingar genom att samla in och analysera data.
- Hantera och arkivera inköpsdokumentation enligt företagets riktlinjer.
- Följa upp leveranser och leveranstider samt säkerställa att varor tas emot enligt avtal.
- Kommunicera med leverantörer gällande priser, orderbekräftelser och eventuella reklamationer.
- Genomföra enklare marknads- och leverantörsanalyser.
- Stötta inköpare i förhandlingar och upphandlingar genom att samla in och analysera data.
- Hantera och arkivera inköpsdokumentation enligt företagets riktlinjer.
Lämplig bakgrund
- Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom inköp, logistik eller liknande område.
- Har god systemvana och är duktig i Excel.
- Är noggrann, strukturerad och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt.
- Har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta.
- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
- Har god systemvana och är duktig i Excel.
- Är noggrann, strukturerad och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt.
- Har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta.
- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Är du en strukturerad och noggrann person med intresse för inköp och administration? Trivs du i en roll där du får arbeta systematiskt med att hantera inköpsorder och säkerställa smidiga leveranser? Då kan detta vara rollen för dig!
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor. Möjlighet att utvecklas inom inköp och supply chain i en roll med varierande arbetsuppgifter och stort eget ansvar.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på sandra.bruveris@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-14.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
