Senior ekonomiassistent inom kundreskontra

SJR

Publiceringsdatum: 2025-02-21

Tjänstgöringsort: Stockholm

Har du arbetet några år som ekonom inom kundreskontran och ett genuint intresse för systemutveckling, processförändringar och digitalisering, vill du dessutom ha en utvecklande roll där du får kombinera ekonomi och framtidens nya arbetsredskap som underhåll av robotar? Då har vi på SJR jobbet åt dig!
 

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR en senior ekonomiassistent som arbetat med kundreskontra och vill utvecklas vidare i sin roll.
Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start under mars. Möjlighet till hemmaarbete tillämpas 2 dag i veckan efter introduktion.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att stötta det nordiska teamet inom kundreskontran och fakturahantering. Du kommer b.la. arbeta med;
- Kundreskontra
- Fakturahantering & kundinbetalningar
- Löpande bokföring och kontoavstämningar
- Förbättring av processer och rutiner
- Processdokumentation
- Problemanalys
- Framtagande av förbättrings- och automatiseringsförslag
- Utveckling och underhåll av robotar
 

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med reskontra flödet minst 3-5 år. Har du tidigare jobbat med Power Apps är det en merit men inget krav. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel t.ex skapa och optimera makron för olika uppgifter. Du ska vara flytande i tal och skrift i Svenska och Engelska.
 

Personliga egenskaper

Som person är du prestigelös, noggrann, ansvarstagande och räds inte av att kavla upp ärmarna när det behövs. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Vidare kan du självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt eget och andra team. Då rollen innebär många kontaktytor krävs det att du har lätt för att bemöta olika människor och är servicemedveten.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-20.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.