Ekonomiassistent till Sveriges ledande IT-bolag med kontor i Kista

SJR

Publiceringsdatum: 2025-02-25

Tjänstgöringsort: Stockholm

Har du arbetat inom leverantörsreskontra i några år och har tidigare erfarenhet av representationsfakturor? Vill du arbeta på Sverige ledande IT-bolag och vara en del av ett företag som ligger i framkant av teknologin? Läs vidare! Vi har jobbet till dig!
 

Om tjänsten

SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till ett stort IT-bolag med kontor i Kista. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och inledningsvis 8 månader med goda chanser till förlängning. Kunden tillämpar viss flexibilitet med hemarbete. Rollen som ekonomiassistent hos vår kund är bred men du kommer i huvudsak att fokusera leverantörsreskontran. Man arbetar som ett team i gruppen och hjälper varandra i de utmaningar och frågeställningar som uppstår under dagen.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga vara;
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Periodiseringar av kostnader
  • Hantering av representationsfakturor
  • Administration i systemet, såsom användare, flöden mm
  • Posthantering
  • Bokslutsarbete i form av reserveringar
  • Service till våra interna kunder

 

Lämplig bakgrund

Vi söker efter dig med gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi och ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av kontering, periodisering och varit behjälplig i bokslutsarbetet. Du har tidigare erfarenhet av representationsfakturor vilket är en förutsättning för att lyckas i rollen.Vidare har du erfarenhet av inkassohantering av leverantörsfakturor samt kunskap om moms och erfarenhet av att hantera inkommande frågor både internt och externt samt duktig på att ge service både internt och externt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet generellt framförallt Excel, där pivottabell och vlockup kunskaper krävs. Har du erfarenhet av Rillion Prime och Navision är det meriterande.
 

Personliga egenskaper

Som person är du strukturerad, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga, vilket gör att du bidrar till en god teamkänsla. Du trivs att arbeta med många kontaktytor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare tar är du van vid att ta ansvar, vara stresstålig och uppskattar att arbeta organiserat, prioriterar aktiviteter effektivt samtidigt som du fokusera på detaljer såväl som helheten.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-03-24.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.