Ekonomiassistent inom kundreskontra till internationellt bolag

SJR

Publiceringsdatum: 2025-05-26

Tjänstgöringsort: Stockholm

Har du arbetat i en internationell miljö i kundreskontra med stora flöden? Trivs du i ett familjärt bolag där teamkänsla och engagemang är ledorden? Då ska du fortsätta läsa nedan.
 

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR dig som är en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra och har stor förståelse för hur hela kundreskontraprocessen fungerar. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt. Därefter finns stor chans att det blir förlängt. Kunden sitter i Norrort och erbjuder hybridarbete.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I detta uppdrag kommer du i huvudsak att jobba med kundreskontraflödet.
Du kommer b.la arbeta med;
- Ansvarig för bokföring och utredning av kundinbetalningar
- Ansvarig för krav- och påminnelse processen, deposits samt avbetalningsplaner
- Räntefakturering
- Löpande intercompany och kundreskontraavstämningar
- Inkasso av osäkra fordringar
- Rensa historiska diffar
 

Lämplig bakgrund

Du ska minst ha en gymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat som ekonomiassistent inom kundreskontra i minst 3 år. Du har lätt för att sätta dig in system och har du tidigare jobbat i IFS är det en merit men inget krav. I detta uppdrag kommer du ha mycket kontakt både på svenska och engelska vilket gör att du måste vara flytande i tal och skrift i båda språken.
 

Personliga egenskaper

För att trivas hos kunden är du en ambitiös lagspelare som är kommunikativ och har lätt för att skapa relationer. Du kan självständigt driva ditt arbete framåt på ett prestigelöst sätt samtidigt som du jobbar strukturerat. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och för att bidra i teamet, både med hjälpsamhet och positivitet. Du är social och trygg i dig själv.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta TA Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.