Ekonomiassistent inom kundreskontra till större koncern i Sollentuna

SJR

Publiceringsdatum: 2025-06-04

Tjänstgöringsort: Stockholm

Nu söker vi på SJR dig som är en erfaren ekonomiassistent inom kundreskontra och har stor förståelse för hur hela kundreskontraprocessen fungerar. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och 6 månader framåt. Därefter finns stor chans till förlängning. Kunden sitter i Sollentuna och erbjuder hybridarbete. Kunden har semesterstängt v29 – v32 och då förväntas du vara ledig. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.
 

Om tjänsten

Du kommer att arbeta nära ett engagerat team och rapporterar till redovisningschefen. Du blir en viktig del av kundreskontrateamet och ansvarar för bland annat:
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundfakturering och uppföljning
- Hantering av bankinbetalningar
- Vidarefakturering inom koncernen
- Redovisning av dagskassor
- Löpande bokföring
- Avstämning av balanskonton
- Delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut
- Support till verksamheten i ekonomifrågor
 

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som är en erfaren ekonomiassistent med tydlig kundreskontrafokus, gärna med erfarenhet från större koncerner eller liknande uppdrag. Du är snabblärd, prestigelös och noggrann, med ett starkt eget driv och en god kommunikationsförmåga. Du trivs i ett högt tempo, anpassar dig snabbt till nya rutiner och kan ta ett självständigt ansvar i dina leveranser.
 

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Flera års erfarenhet av arbete inom kundreskontra
- Tidigare uppdrag som interimskonsult är meriterande
- God systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- En lösningsorienterad och självgående inställning
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta TA Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-03.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.