
Ekonomiassistent med fokus på Leverantörsreskontran
SJR
Publiceringsdatum: 2025-06-19
Tjänstgöringsort: Helsingborg
Ekonmiassistent med erfarenhet av SAP
Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta med leverantörsreskontra i ett bolag med stabil tillväxt och god struktur. Du blir en viktig kugge i det dagliga arbetet med fakturahantering, avstämningar och kontakt med leverantörer. Rollen innebär även att du får möjlighet att bidra till förbättringsarbete och utveckling av rutiner. Uppdraget är på 2-4 månader med start från juli.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering och kontering av leverantörsfakturor
Avstämning av konton och betalningar
Kontakt med leverantörer och interna avdelningar
Medverkan vid månadsbokslut
Förbättring av processer och rutiner
Avstämning av konton och betalningar
Kontakt med leverantörer och interna avdelningar
Medverkan vid månadsbokslut
Förbättring av processer och rutiner
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har:
Minst 1–2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
God förståelse för ekonomiska flöden och redovisning
Erfarenhet av SAP S/4HANA är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Minst 1–2 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
God förståelse för ekonomiska flöden och redovisning
Erfarenhet av SAP S/4HANA är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är:
Nyfiken – du gillar att förstå helheten och ifrågasätta gamla arbetssätt
Initiativtagande – du ser vad som behöver göras och tar tag i det
Noggrann – du har ett öga för detaljer och gillar att göra rätt
Samarbetsvillig – du trivs med att arbeta i team och bidra till en god arbetsmiljö
Nyfiken – du gillar att förstå helheten och ifrågasätta gamla arbetssätt
Initiativtagande – du ser vad som behöver göras och tar tag i det
Noggrann – du har ett öga för detaljer och gillar att göra rätt
Samarbetsvillig – du trivs med att arbeta i team och bidra till en god arbetsmiljö
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på sandra.bruveris@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
