Handläggare inom Finansbackoffice

SJR

Publiceringsdatum: 2025-06-24

Tjänstgöringsort: Stockholm

Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklande roll där du får kombinera noggrannhet och struktur med varierande arbetsuppgifter inom finans? Trivs du på ett företag där samarbete och prestigelöshet speglar kulturen? Då ska du fortsätta läsa nedan.
 

Om tjänsten

Nu söker vi på SJR en handläggare till Finansbackoffice som vill bli en del av vår kunds sammansvetsade team. Uppdraget är start 1 sept 2025 och till 28 feb 2026, därefter finns stor chans till anställning hos kunden. Kunden sitter centralt i Stockholm och erbjuder hybridarbete.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som handläggare inom Finansbackoffice får du en central roll i att hantera den dagliga administrationen av finansiella transaktioner som tex ränte-swappar och fx-swappar. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera:
  • Kontroll av bekräftelser och utförande av settlement-uppdrag
  • Administrativ hantering av emissioner och säkerheter.
  • Kontoavstämningar, rapportering och bokföring.
  • Kommunikation via mail och telefon med olika finansiella aktörer.

Du arbetar i nära samarbete med två kollegor i ett mindre team som präglas av ödmjukhet, laganda och ett lösningsorienterat arbetssätt.
 

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och har erfarenhet av administration inom backoffice, treasury eller bank. Du ska ha god kunskap om finansiella räntebärande instrument (exempelvis ränteswapar) och har arbetat med ovanstående arbetsuppgifter i minst ett år tidigare. Du har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska.
 

Personliga egenskaper

För att trivas hos kunden bör du ha en administrativ förmåga där du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Vidare har du en hög stressnivå och är ansvarstagande. Hos kunden är det ett prestigelöst och samarbetsvilligteam som är positiva och sprider härlig energi omkring sig.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta TA Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-04.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.