Operativ Teamledare inom Leverantörsreskontra

SJR

Publiceringsdatum: 2025-07-01

Tjänstgöringsort: Helsingborg

Om tjänsten

Vi söker nu en erfaren och engagerad operativ teamledare inom leverantörsreskontra för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Helsingborg. Uppdraget är på cirka 12 månader med start så snart som möjligt. Här får du möjlighet att ta en nyckelroll i ett team med högt engagemang och starkt fokus på utveckling och effektivisering.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda, fördela och kvalitetssäkra det dagliga arbetet
  • Ge operativt stöd till teammedlemmar
  • Arbeta med att effektivisera rutiner i reskontraflödet
  • Hantera interna och externa kontakter
  • Delta aktivt i det dagliga arbetet
  • Säkerställa fakturaflödet samt göra uppföljning av reskontra och periodavslut
  • Samarbeta med interna kunder i fyra länder kring leverantörsprocessen
  • Driva team- och kompetensutveckling samt bidra till en innovativ arbetsmiljö

 

Lämplig bakgrund

  • Flerårig erfarenhet inom ekonomiarbete, särskilt inom leverantörsreskontra med stora flöden
  • Har relevant högre utbildning, t.ex. civilekonom eller motsvarande
  • Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och teamutveckling
  • Meriterande om du har arbetat i en större koncern
  • Har ett stort teknologiskt intresse och tycker om att arbeta med automatiserade lösningar
  • Har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av QlikView, Salesforce, Robotics, Chatbot eller maskininlärning
  • Meriterande med erfarenhet av Basware P2P och ekonomisystem som OeBS
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska


 

Personliga egenskaper

  • Ansvarsfull och proaktiv
  • En naturlig ledare som inspirerar och motiverar andra
  • Lösningsorienterad med god beslutsförmåga
  • Kommunikativ och tydlig i både tal och skrift
  • Trygg i att hantera komplexa situationer med lugn och överblick
  • Relationsskapande och samarbetsinriktad
  • Engagerad i att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö

 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotta Jerleke, Carin Forsén eller Hanna Lindgren. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-08-07

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
 

 

Kontaktperson
Charlotta Jerleke
+46 76 647 16 23
Kontaktperson
Carin Forsén
+46 70 471 59 12