
Ekonomiassistent inom kundreskontra till välkänt bolag
SJR In Sweden
Publiceringsdatum: 2025-09-18
Tjänstgöringsort: Linköping
SJR söker nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra till vår kunds ekonomiavdelning. Avdelningen ansvarar för kundfakturering, kassahantering, redovisning samt månads- och årsbokslut. Uppdraget sträcker sig över 12 månader med start i november och kan förlängas för rätt person. Placeringen är främst på kundens kontor i Linköping, men det finns även möjlighet till viss flexibilitet genom hybridarbete.
Om tjänsten
Rollen innebär både operativt arbete och möjlighet att bidra till förbättringsarbete med fokus på digitalisering och effektivisering. Arbetet kommer att utföras i nära samarbete med kollegor på flera orter, vilket innebär att regelbundna resor inom Sverige kan förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera kundreskontra och kundfakturering
- Registrera fakturor i olika portaler och uppdatera projektregister
- Vara ett stöd i frågor kring fakturering och reskontra
- Genomföra avstämningar och delta i bokslutsarbete
- Bidra i utveckling och digitalisering av ekonomiprocesser
- Registrera fakturor i olika portaler och uppdatera projektregister
- Vara ett stöd i frågor kring fakturering och reskontra
- Genomföra avstämningar och delta i bokslutsarbete
- Bidra i utveckling och digitalisering av ekonomiprocesser
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete inom kundreskontra och som gärna har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi i grunden. Du har tidigare arbetat i större affärssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av Unit4 ERP (Agresso). Eftersom rollen innebär kontakter både inom och utanför Sverige är det viktigt att du behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och noggrann med förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter. Samtidigt är du flexibel och trivs i en miljö där prioriteringar kan skifta. Eftersom tjänsten innebär regelbundna resor inom Sverige ser vi gärna att du är rörlig, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med kollegor på olika orter.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson, rebecca.persson@sjr.se Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-10-17.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
