Supply Chain Coordinator till Samsung

Samsung

Publiceringsdatum: 2025-09-26

Tjänstgöringsort: Stockholm

SJR söker nu på uppdrag av Samsung en Supply Chain Coordinator. Detta är ett konsultuppdrag med placering i Kista, med start så snart som möjligt och med möjlighet till hybridarbete. Uppdraget är på 6 månader och det finns goda möjligheter till förlängning. Vi söker dig som vill gå in som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal.
 

Om tjänsten

Som Supply Chain Coordinator får du en central roll i att säkerställa en effektiv produktförsörjning från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Du arbetar nära både försäljning, logistik, huvudkontoret i Korea och våra fabriker för att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheten. Rollen är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Kista.

Vi söker dig som har erfarenhet av supply chain, logistik eller inköp och vill utvecklas i en dynamisk miljö där förändring och tempo är en del av vardagen. Med en analytisk och strukturerad ådra, kombinerat med god kommunikativ förmåga, bidrar du till att driva planering, koordinering och förbättringsarbete framåt.
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Äga, driva och hantera forecast utifrån marknad, supplyläge och försäljningsprognoser
- Ansvara för demand och supply planning
- Följa upp nya modellintroduktioner och kanalval
- Uppdatera och underhålla prognoser i system för kort- och långsiktig planering
- Hantera inköp och lagerstyrning baserat på produktlivscykel
- Analysera och rapportera kunders försäljning, kanalernas lagernivåer och försäljningstrender
- Kommunicera med fabriker och huvudkontor kring prognoser, avvikelser och dagliga frågor
- Följa upp veckovis och månadsvis försäljningsresultat tillsammans med innesälj, sälj och logistik
- Identifiera gap och möjligheter samt driva förbättringsarbete
- Säkerställa optimal lagersituation och förebygga åldrande produkter
- Mäta och följa upp KPI:er och arbeta med förbättring av arbetssätt och system
 

Lämplig bakgrund

Vi tror att du har 1–2 års erfarenhet inom supply chain, logistik, inköp eller liknande. Du har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi, logistik, supply chain management eller motsvarande. Mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning, liksom flytande engelska i tal och skrift. Svenska är meriterande.
 

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en god förmåga att kommunicera och presentera. Du trivs i en internationell och föränderlig miljö där tempo och initiativtagande är en naturlig del av vardagen. Du uppskattar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra och vill bidra till att utveckla effektiva processer och arbetssätt.
 

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-10-25.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.