
Office Manager & Stabsassistent till pensionsbolag
SJR
Publiceringsdatum: 2025-10-06
Tjänstgöringsort: Stockholm
Är du en social och serviceinriktad person med ett öga för struktur och administration? Har du erfarenhet från bank- eller finansvärlden och trivs med att ta ansvar för kontoret och stötta i flera funktioner? Då är dig dig vi söker! Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start under december och inledningsvis 6 månader med rätt person det stora chanser till anställning direkt hos vår kund. Denna roll kräver att du är på plats hos vår kund i centrala Stockholm 5 dagar i veckan, arbetstid 8-17 med fleksibilitet.
Om tjänsten
I rollen som Office Manager & Stadsassistent får du en nyckelposition i den dagliga verksamheten. Du ansvarar för kontorets drift och är ett viktigt stöd till både VD, ledningsgrupp och övriga medarbetare.
Du blir kontorets nav och "go-to person" där du kommer ha en viktig roll i att skapa trivsel och effektivitet i vardagen. Du komm utföra allt i från IT-beställningar till mötesbokningar. Rollen är bred och varierad, med både administrativa och praktiska inslag.
Du blir kontorets nav och "go-to person" där du kommer ha en viktig roll i att skapa trivsel och effektivitet i vardagen. Du komm utföra allt i från IT-beställningar till mötesbokningar. Rollen är bred och varierad, med både administrativa och praktiska inslag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som Office Manager & Stabsassistent kommer du ansvara för;
- Ansvara för kontorets dagliga drift – posthantering, ordning och trivsel
-Vara kontaktperson gentemot leverantörer, fastighetsägare och servicepartners
-Administrativt stöd till VD, ledning och kollegor – möteskoordinering, presentationsmaterial, protokoll
-Stötta ekonomiavdelningen med enklare bokföring, fakturahantering och kvittoadministration
-Onboarding/offboarding av medarbetare, inköp av hårdvara och telefoner
-Planera interna och externa sammankomster – konferenser, AW, enhetsmöten
-Hantera inkommande samtal och mejl, ta emot besökare
-Sköta intranätet, uppdatera organisationsschema och dokument
-Bistå Paralegal under stämmosäsong – dokumentation, anmälningar, röstning
- Vara bryggan mellan VD och staben i praktiska frågor
- Ansvara för kontorets dagliga drift – posthantering, ordning och trivsel
-Vara kontaktperson gentemot leverantörer, fastighetsägare och servicepartners
-Administrativt stöd till VD, ledning och kollegor – möteskoordinering, presentationsmaterial, protokoll
-Stötta ekonomiavdelningen med enklare bokföring, fakturahantering och kvittoadministration
-Onboarding/offboarding av medarbetare, inköp av hårdvara och telefoner
-Planera interna och externa sammankomster – konferenser, AW, enhetsmöten
-Hantera inkommande samtal och mejl, ta emot besökare
-Sköta intranätet, uppdatera organisationsschema och dokument
-Bistå Paralegal under stämmosäsong – dokumentation, anmälningar, röstning
- Vara bryggan mellan VD och staben i praktiska frågor
Lämplig bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du tidigare har erfarenhet från liknande roll, gärna inom bank eller finans. Du är van att arbeta administrativt med många kontaktytor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är systemvana, särskilt i Officepaketet och PowerPoint.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är systemvana, särskilt i Officepaketet och PowerPoint.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är snabb på bollen, har fingertoppskänsla för vad som förväntas och trivs med att vara spindeln i nätet. Du är en person som får saker att hända med både hjärta och struktur.
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och självgående. Vidare är du flexibel, hjälpsam och med stark servicekänsla.
Som person ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och självgående. Vidare är du flexibel, hjälpsam och med stark servicekänsla.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-11-05.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
