Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till välkänt bolag

SJR in Sweden AB

Publiceringsdatum: 2025-10-21

Tjänstgöringsort: Stockholm

Är du trygg i hela flödet inom leverantörsreskontra? Trivs du med att jobba i stora flöden samtidigt som du delar arbetsuppgifterna med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa nedan.

SJR söker nu en självgående ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till vår kund på Kungsholmen. Uppdraget startar så snart som möjligt och löper initialt i sex månader, med goda möjligheter till förlängning eller övergång till anställning hos kunden. Rollen är på heltid där du erbjuds ett hybridupplägg om arbete hemifrån två dagar i veckan.
 

Om tjänsten

Som ekonomiassistent arbetar du som del av ett team bestående av 15 personer och du rapporterar till Redovisningschefen. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara inom leverantörsreskontran och innebära bland annat:
 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kontering av leverantörsfakturor innan de sänds ut i organisationen för attest
- Bokslut och stänga leverantörsreskontran och stämma av mot huvudbok
- Stämma av balanskonton som hör ihop med leverantörsreskontran
- Betalningspåminnelser
- Administrativa uppgifter tillhörande ekonomiavdelningen
 

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ser gärna att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och drivs av processförbättring och besitter ett systemintresse, gärna med tidigare erfarenhet av ERP-systemet Agresso/Unit4. Du ska ha arbetat i stora flöden och trivas med varierande arbetsuppgifter.
 

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, självgående och framåt, med en god förståelse för redovisning. Då rollen kommer innebära mycket sociala kontakter både internt och externt ser vi även att du har lätt för att samarbeta och knyta nya kontakter. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-11-20.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.