Löneadministratör till konsultuppdrag

SJR

Publiceringsdatum: 2025-12-03

Tjänstgöringsort: Göteborg

För kunds räkning söker vi en erfaren lönekonsult till ett halvårs uppdrag på heltid med start i februari. Vår kund har sitt trevliga kontor på Lindholmen och möjlighet till distansarbete finns någon dag per vecka. Du blir en del av ett härligt team och kommer att stötta upp under en intensiv period.
 

För kunds räkning söker vi en erfaren lönekonsult till ett halvårs uppdrag på heltid med start i februari. Vår kund har sitt trevliga kontor på Lindholmen och möjlighet till distansarbete finns någon dag per vecka. Du blir en del av ett härligt team och kommer att stötta upp under en intensiv period.

Om tjänsten

Här blir du den fjärde personen i löneteamet. Alla arbetar självständigt med sina ca 500 löner, men har ett öppet och lösningsorienterat samarbete där man stöttar varandra, delar erfarenheter och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du kommer att ha en viktig roll under en intensiv period under våren, där du både hanterar löner självständigt och stöttar upp med diverse arbetsuppgifter på avdelningen. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
  • Hantering av hela löneprocessen, från insamling av underlag till utbetalning
  • Kontroll och kvalitetssäkring av löneunderlag
  • Registrering av nya medarbetare och avslut i lönesystemet
  • Hantering av frånvaro, semester, sjukfrånvaro och andra avvikelser
  • Rapportering till myndigheter
  • Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor
  • Löpande förbättringsarbete av processer och rutiner

 

Lämplig bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du har god förståelse för lagar och regler inom löneområdet och har troligtvis hanterat ett större antal löner på månadsbasis tidigare. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du har arbetat i Agda.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och självgående. Du trivs att arbeta strukturerat, har en god kommunikativ förmåga och har ett naturligt servicetänk i det du gör.
 

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
 

 

Kontaktperson
Sofia Erikson
+46 70 471 59 07